3002000545 |
Educació per a la sostenibilitat. Formació inicial de segon any. Escoles Verdes |
2019-2020 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
8/11/2019 - 1/11/2020 (30 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
CRP del Baix Llobregat VII |
|
Josep Tarradellas, 11 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Tipus activitat |
FI2 Educació per a la sostenibilitat. Formació inicial de segon any. Escoles Verdes
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
S’adreça a tots els centres de Catalunya que van començar el curs passat la formació inicial. Permet desenvolupar els continguts de l’educació per a la sostenibilitat i integrar-los de forma coherent en el Projecte educatiu del seu centre.
Aquest curs és impartit pels assessors d’EV. Té una durada de 30h amb la següent estructura: quatre sessions presencials, una sessió d’assessorament al claustre, una sessió amb un centre de referència i diverses sessions de treball tutoritzades pel servei d’assessorament del programa EV
|
| |
Objectius |
Promoure l’aprenentatge a partir de l’intercanvi d’experiències i recursos dels centres i afavorir el treball en xarxa.
Vertebrar les accions d’educació per a la sostenibilitat amb el desenvolupament curricular de les diferents etapes educatives i àrees de coneixement.
Reflexionar sobre les metodologies que afavoreixen l’assoliment de les competències bàsiques en l’àmbit de l’educació per a la sostenibilitat.
Avaluar el desenvolupament del pla d’acció de cada centre i els resultats assolits en l’àmbit de l’educació per a la sostenibilitat d’acord amb criteris i indicadors prèviament definits.
|
| |
Continguts |
Desenvolupament i autoavaluació dels plans d'acció anuals
Pràctica educativa conjunta a partir de les necessitats i interessos dels centres participants
Autoavaluació global, si escau, dels plans d’educació per a la sostenibilitat
|
| |
Formador/a |
Júlia Garcia Pastor
|
| |
Avaluació |
A més d'avaluar la satisfacció de les persones assistents, aquestes han d'elaborar els productes d'aprofitament i transferència i definir de línies de treball per aplicar la formació rebuda. Els productes a presentar són els següents.
Autoavaluació anual del pla d’acció executat i concreció del pla d’acció per al curs escolar següent.
Pràctica educativa conjunta. A partir de les necessitats/interessos dels centres, es
concreta, a la primera sessió del seminari, quin producte volen generar de manera
conjunta.
Cada 4 anys, el centre realitza una autoavaluació global que implica una revisió del
Pla d’educació per a la sostenibilitat (en els centres públics, aquesta avaluació
coincideix amb la renovació del projecte de direcció).
Cada 8 anys, el centre realitza una autoavaluació global (en els centres públics,
aquesta avaluació coincideix amb la renovació del projecte de direcció) que implica una revisió del Pla d’educació per a la sostenibilitat.
Els resultats de l’avaluació s’han d’integrar en els documents de centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i
transferència immediata.
D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis
educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçats a persones coordinadores els centres de Catalunya que van començar el curs passat la formació inicial i que formen part del Programa Escoles Verdes
|
| |
E-mail |
ambiental@xtec.cat
|
| |
|
|